خلاصه ماشینی:
"در سال 1990 شیرین نشاط برای نخستین بار به ایران بازگشتو این سفر سبب شد تا وی دست به تجربهی بازنمایی وجوهتمایز میان فرهنگ غرب و شرق زده آثاری بیافریند که درفاصلهی این دوفرهنگ در جریان بودند.
این نشان که اغلب از جنس برنجساخته میشود در فضای منفی خود نوشتاری را به همراه داردکه در مرکز آن نام«عباس»قرار گرفته است یا چیزی از همان(به تصویر صفحه مراجعه شود)دست که بر پشت دست نشاط دیده میشود.
آنچه به نظرمیرسد این است که چنین خوانشی از اثر در راستای خواستهنرمند باشد چرا که با قرار دادن این مجموعه از روابط بینامتنیدر اثر،شیرین نشاط مسیری آگاهانه فرا روی مخاطبمیگشاید تا مخاطب نیز به تأویلی مشخص از اثر دست یابد.
باتوجه به حجم مخاطبان نشاط که از فرهنگهای مختلفآمدهاند-البته این استدلال کاملا سطحی است-از یکسو و ازسوی دیگر عدم تداوم فضایی در متون نگاشتهشده که درمجموع جملهی خاص نمیسازند(مثل:کسی به باور کند کهباغچه دارد میمیرد قلب..."