خلاصه ماشینی:
"آنچه تجربیات سورئالیستی شمرده میشد،با عبور از دورهی بلور و یخبندان،حالتی اکسپرسیونیستی میگیرد که هنوز فیگورها و نشانههای قراردادی،در ترکیببندی تابلو غلبه دارند،به تدریج به مرحلهی نهایی میرسیم که انتقال نیرومند حس و تخیل به یاری بازیهای رنگ و نور و فارغ از هر نوع نقشمایه و نماد،موضوع تلاش خلاق نقاش است.
هنرمند با رویکردی ضرور به سادهسازی،حجم عناصر فیگوراتیو را کاهش میدهد و کاستن فیگور از عرصهی بوم از نظر شکلی قابل توجیه است،چرا که معماری تابلو به طرف کمپوزیسیونی سهل و ممتنع روی دارد و رنگ و نور و حرکت،به خودی خود در تابلو با چنان مهارت غریزی به هم میآمیزند و با ترکیب انداموار خالصشان دنیای ذهنی نقاش را از عالم بیرونی انعکاس میدهند که نیازی به بازتاب حسی و اندیشگی از طریق ترسیم نشانههای بیانگر معهود و عناصر تزیینی خاص نیست."