خلاصه ماشینی:
"تصاویر اردنر چگونگی قانون شهروندی را در روزهای دهه 02 و 03 جمهوری ترکیه،به همان خوبی تصاویر عامهپسند و پاپولیستی که در مجلهها دیده میشد احیا میکند و در این راه نشانه رفتن شرکتهای همگانی و مهمانیهای سیاسی و علائم خیابان نیز آثار وی را همراهی میکنند.
تصاویر یک منطقه جنگی از ایدئولوژیهای گوناگون ترکیه معاصر است که اردنر بهعنوان یک جامعه به هم ریخته و با این همه خوبسنده که پیشرفتاش به نظر برای همیشه در مرحله سازماندهی ملی در حال بررسی است آن را به تصویر کشیده است.
»منتقد آثار وی«اردن کوزوا»مینویسد:وقتی در کل و از بالا نگاه میکنیم:فیگورهای نابرابر و گاهی متناقض اردنر شروع به بازی علیه یکدیگر میکنند و بک زمینه معنایی سوم را به وجود میآورند که در کارهای مجموعه«تقلای بیحد و حصر»به نقد پرقدرتی منجر میشود چیزیکه بیشباهت به تکنیک تورنمنت موقعیتگراها1نیست."