خلاصه ماشینی:
"انتقاد از وضعیت اجتماعی یا سیاسی حق هر هنرمند است اما وقتی این انتقاد در دست یک«قدرت»قرار میگیرد،ماهیت انتقادی آن تبدیل به ابزاری برای استعمار میشود.
سطحی که خود برای آثار تعریف کرده است.
هنرمندانی چون رقیب شاو (Ragib Shaw) و شهزیا سکندر (Shahzia Sikander) نیز از هند و پاکستان به هنر مینیاتور و فرشها و بافتههای سنتی اشاره میکنند و از خلال آن متنی تازه را با افزودن تصاویر و همجواری گاه متناقض پیش میکشند.
اهمیت سکندر در این است که همراه با جریانی منطقهای در خود پاکستان،هنر سنتی مینیاتور را به هنری پویا و حاوی کارکردهای انتقادی تبدیل کرده است.
او هم از نقاشیهای ایرانی استفاده کرده است و هم از سبکهای منطقهی هنر هندو هم از نگارههای مغولی،اسطورهها و عناصر اسلامی و هنر هندو در آثار این دو هنرمند(سکندر و شاو) باهم به آشتی رسیدهاند."