خلاصه ماشینی:
"از طرفی تب کار با حروف در طراحان متأخر و جوانتر به وضوح مشاهده میشود و از دیگر سو هجمهای از انتقاد و انتقام شنیده یا خوانده میشود که آشکارا این جهتگیری جدید فضای طراحی گرافیک کار را مورد خطاب قرار میدهند.
یک طراح برای دستیابی به آمیزش هماهنگ و دلپذیر عناصر نوشتاری و مفردات خط بر آنگونه که با ساختار کلی اثر سازگار باشد و ظاهری هماهنگ با محتوا داشته باشد و از طرفی متفاوت با آثار مطرح باشد،باید بتواند از تکنیکها،ابزار و مواد سودمند به صحیحترین شکل استفاده کند و در عین حال از تجربههای گوناگون و شگردی متناسب با بافت فرهنگی حروف بهره گیرد.
البته تصور و قدرت خلاقیت و ذائقه طراح شدیدا نتیجه را تحت تأثیر قرار میدهد،بنابراین علاوه بر شناخت ارزشهای بصری نهفته در حروف و تأثیر روانی آنها،وقوف بر روابط و وابستگیهای تاریخی و فرهنگی حروف مشخصه و عامل پر اهمیتی است که همواره هنگام معماری و چیدمان عناصر نوشتاری باید در خاطر داشت."