خلاصه ماشینی:
"من معتقدم این سطوح تخت با روحیاتشرقی و ایرانی ما ارتباط تنگاتنگ دارد چراکه در هنر ایران زمین همیشه سطوح تختوجود داشته است،البته من برای رسیدن بهاین سطوح پروسهای را طی کردهام و بعد(به تصویر صفحه مراجعه شود)از مدتی این سطوح تخت در کارهایم شکل گرفت،البته این سطوحدر خدمت فرم و رنگ و سطح کار است تا فضا.
در ضمن مصادف با پانزدهمین سالگرد درگذشت نیما هم بود و من تابلویی 3 متر در 4 متر از نیما کشیده بودم کهصورت نیما از جوانی تا ماسک پیری در یک صف دراز از سمت راست تابلو تا سمت چپ تابلو و در فاصله میان وپشت این صورتها بیست تا از اشعار نیما را مصور کرده بودم؛شعرهای معروف مثل منظومه سریویلی،قوقولیقو،مرغ آمین،ناقوس،ققنوس،آی آدمها،من چهرهام گرفته و مخصوصا شعر پانزده سال گذشت.
و برای اولینبار برایلجبازی با سینما،25 تا 30 صندلی توی اتاق پذیرایی در برابر تابلو چیده بودم و نواری که با همین اشعار از صدایدوستان پر شده بود پخش میکردم."