خلاصه ماشینی:
"آیا مهارت خواندن فی النفسه میتواندهدف نهائی در آموزش زبانهایخارجی باشد؟ تعیین مهارت خواندن بعنوان هدف نهائیآموزش زبانهای خارجی در دبیرستانها،نهتنها گشایش راهی نو بسوی موفقیت کامل درآموزش زبان خارجی نیست بلکه نشان ازپذیرش این نکته است که در شرایط کنونیغیر از این کاری نمیتوان کرد.
طرفداران تعیین این هدف بعنوان هدفنهائی آموزش زبانهای خارجی در مدارسمعتقدند: -در شرایطی که بر آموزش رسمی وکلاسی حکمفرماست تقویت مهارت خواندنسهل الوصولترین هدف در آموزش زبانمیباشد.
اگر تأکید در تقویت مهارت خواندن بعنوانهدف نهائی در آموزش زبان در مدارس منجربه ارتباط ملتها و اعتلای سطح فرهنگمیشد،شاید انتخاب چنین هدفی قابل توجیهمینمود.
حتی در این کار هم وقتی سعی میکندآنچه را خوانده است به زبان مادری خودترجمه کند میبیند بهتر بود مهارت خواندن راپس از کسب مهارت صحبت کردن میآموخت.
ه اصل اولیه در آموزشخواندن زبان خارجی 1-اگر متن جالب و خواندنی نباشدموفقیت در تقویت مهارت خواندن چشمگیرنخواهد بود.
3-جهت پیشرفت در مهارت خواند،پیشرفت در زبان خارجی ضروری است."