خلاصه ماشینی:
"ب-به معلمین زبان توصیه میشود که ضمن تلاش برایآشنائی با هر دو لهجه سعی کنند در تلفظ خود از نوعی یکنواختی وثبات پیروی کنند بدین معنی که اگر،به عنوان مثال،تلفظ /???/ را به /a:/ در کلماتی چون pass و pth ترجیح میدهند همیشه مصوت این قبیلکلمات را با صدای /???/ تلفظ کنند،نه اینکه روزی از /???/ روز دیگر از /a:/ استفاده کنند که این خود مشکلات زیادی برای دانشآموزانبه وجود خواهد آورد.
London:Edward Arnold Gimson,(1980)Introduction to the Pronunciation of English.
اما در سطحی که دانشآموز سعی در بالا بردنتوانائی خود در کاربرد زبان خارجی به عنوان وسیلهای برای ابرازمقاصد شخصی دارد روش تمرین الگوئی کافی نیست.
آشکار است که انتخابهایسطح بالاتر اگر آمادگی در تولید عناصر سطح پائینتر وابسته به آنهارشد نیافته باشد به سهولت عملی نیست و بنابراین یادگیری استقرایی،تمرین و قیاس معمولترین مشخصه مراحل اولیه یادگیری است اماآزادی حقیقی در کاربرد زبان تنها زمانی رشد میباشد که دانشآموزورای تسلط بر الگوهای زبان بطور مجزا،بر سیستم زبان بطور کاملکنترل حاصل نماید."