خلاصه ماشینی:
"هرچند که تلاشهایی همچون طرح دکتریکیپیامجی به طور موفقیتآمیزی طی دههی گذشتهتعداد استادان حسابداری از بین اقلیتهای قومی راسه برابر کرده است،اما تعداد دانشجویان آمریکاییآفریقاییتبار،و اسپانیاییتباران را که در حسابداریمتخصصشده و در پی گرفتن مدرک حسابدار رسمیرفته باشند به همان اندازه افزایش نداده است.
لوئیس گرومیت عضو اجراییهیأت مدیرهی جامعهی حسابداران رسمی ایالتنیویورک در زمان تصدی این جایگاه یادآور شد که"اگر درصد مشارکت اقلیتهای قومی در یک حرفهمتناسب با جامعه نباشد،آن حرفه در خدمت به اربابرجوع و جذب کارکنان مورد نیاز خود ناکام میشود....
هرچند فراوانی برنامههایی از این دست ستودنیاست،اما هنوز آنها گونهای از برنامههای آموزشینظاممند بر مبنای مدرسه را ارائه نمیکنند که بتواندمهارتهای سواد مالی را همراه با آموزش دانشآموزاناقلیت قومی دربارهی حسابداری به عنوان یک گزینهیشغلی به آنان بیاموزند.
نویسندگان این مقاله بر این باورند که با تلاشدستهجمعی جوامع حرفهای و دانشگاهی حسابداریدر اجرای برنامهای مشترک و بلندمدت برای"سوادآموزی مالی و شناساندن حسابداری به عنوانیک حرفه"پس از دورهی تحصیلی دبیرستانهایشهری،این توان وجود دارد که بر تعدادی از اقلیتهایقومی که میتوانند جذب حرفهی حسابداری شوندتأثیری واقعی گذاشته شود.
اما هدف این برنامهدانشآموزان موفقی هستند که هماکنون نیز نسبتبه حسابداری از خود علاقه نشان میدهند؛بنابراین،اندازهگیری اثربخشی واقعی آن دشوار،و هزینهی آنبه ازای هر بار موفقیت در جذب حسابدار رسمی ازبین اقلیتهای قومی احتمالا بسیار بالا است.
نویسندگاناین مقاله باور دارند که این الگو یا گونههایی از آن،که دربرگیرندهی آمیزهای از آموزش مهارتهایحرفهی حسابداری و سوادآموزی مالی در دورههایآموزشی فوق برنامه است و به دانشآموزان مرجعشهری خدمت میکند،تا اندازهی زیادیدلبستگی دانشآموزان اقلیت به حسابداری را بهعنوان یک رشتهی اصلی،و نهایتا به عنوان یکحرفه،تقویت میکند."