خلاصه ماشینی:
"این پژوهش بر آن است تاعادات و گرایشهای خواندن دانشجویان دوره کارشناسی هنر وفناوری اطلاعات را در دانشگاه اسلامی مالزی مورد بررسی قراردهد.
در اوقات فراغت چه میخوانند؟ پرسش دوم پژوهش:عادات و گرایشهای خواندنی جامعه موردپژوهش چیست؟ پرسش سوم پژوهش:آیا رابطهای بین جنسیت و عادات وگرایشهای خواندن وجود دارد؟ پرسش چهارم پژوهش:آیا رابطهای بین برنامه تحصیلی وعادات و گرایشهای خواندن وجود دارد؟ وششناسی در این پژوهش از روش پیمایشی برای گردآوری دادهها استفادهشده،و نظر به اینکه فقط از یک سازمان در تعریف جامعه استفادهشده است،این پژوهش،به عنوان تحقیق تکموردی6در نظرگرفته شده است.
اگرچه میزان زمان صرف شده برای خواندنباید بیشتر در رابطه با خواندن کتابهای علمی باشد تا مواد دیگر ازقبیل روزنامه و داستان،نتایج به دست آمده،در مقایسه با پژوهشیکه شیوری و موکتاری11(1994)بر روی دانشجویان در آمریکاانجام دادهاند کمی بالاتر است؛میانگین زمان خواندن در هفته برایآنان 4/75 ساعت بوده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) ررسی رابطه اختلاف جنسیت برای تعیین اینکه آیا اختلاف معناداری میان جنسیت و عاداتخواندن،جنسیت و گرایشهای خواندن وجود دارد،دادهها بااستفاده از آزمون تی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
شته تحصیلی و نوع مواد خواندنی نتایج آزمون تی نشان میدهد که دانشجویان دانشکده فناوریاطلاعات و ارتباطات،نسبت به دانشجویان هنرهای تجسمیبیشتر تمایل به خواندن در وبگاه دارند(/37t38-؛0/00(P-این نتیجه معنادار ممکن است به علت ماهیت منحصر به فرددانشجویان فناوری اطلاعات و ارتباطات در الزام به استفاده بیشتراز کامپیوتر نسبت به هر رشته تحصیلی دیگر باشد.
Pleasure Reading by College Students:Fact or Fiction?A paper presented at the Mid-South Educational Research Association,Lexington,KY,November 13-15 1991,ED 344191."