خلاصه ماشینی:
"بقلم گریفیت جانس:معاون وزارت خارجه آمریکا در امور اقتصادی نقش قراردادهای بینالمللی در توسعه بازرگانی کشور بهترین راهحل مسائل بازرگانی کشورهای در حال رشد ایجاد تنوعدر تولیدات و صادرات آنها از اتکاء بر انواع محدود کالاها قدیمی میرهاند.
در اقداماتی که برای توسعه بازرگانی کشورهای مزبور بعمل میآیدباید اصئلی را که با بالا بردن میزان تقاضا از نوسانات زیاد قیمتها واضافه تولید جلوگیری میکند در نظر داشت.
برای بعضی از کالاها مسئله فقط تغییر و نوسان قیمتها نیست بلکهمسائل اساسیتری از قبیل مسئله اضافه تولید و قیمتهای نازل وجود داردقراردادهای بینالمللی بازرگانی میتوانند در این قبیل موارد علل اصلیمشکلات را کشف کرده و با کاهش از میزان تولید قیمتها را به سطحی کهبرای تولیدکننده ایجاد سود کند برسانند.
تقسیم بازارها بین کشورهای صادرکننده مختلف نه فقط کار دشواریست ولی ممکن است که مانع پیشرفت مترقیترین صادرکنندگان نیز شود زیرا سهمیههای صادراتی براساس صادراتگذشته و بدون در نظر گرفتن اقداماتی که برای بهبود کالا بعمل آمده تعیینمیشود و در نتیجه صادرکنندگان اجناس ارزان قیمتتر ممکن است بخواهندکه با نقض اصول قراردادها بازارهای بیشتری برای اجناس خود بیابند."