چکیده:
راهنماهای نرم افزاری، به صورتهای مختلفی در اختیار کاربران قرار میگیرد. یکی از شیوههای نوشتن راهنمای کاربری، نوشتن راهنمای سوال و جواب است. راهنمای سوال و جواب، به کاربران کمک می کند تا بتوانند پاسخی برای پرسش هایی که از پیش در ذهنشان است، پیدا کنند. این نوع راهنما، استفاده از نرم افزار را برای کاربران و خریداران نرم افزار آسان می کند تا آنها در زمان کمتری با نرم افزار آشنا شوند و بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.
خلاصه ماشینی:
روشي كه بيشتر كاربران در ابتدا براي استفاده از FAQ برميگزينند، اين است كه ابتدا يك سؤال آسان را كه پاسخش را خودشان ميدانند، انتخاب كرده و سپس بررسي كنند كه آيا پاسخِ سؤال صحت دارد يا خير؟ آيا ميتوان به پاسخها اعتماد كرد يا نه؟ بنابراين، در مورد سؤالها بايد بررسي دقيقي انجام داد تا پرسشهاي سطح پايين از نظر كاربران، حذف شوند.
در واقع، براي اينكه به كاربران طوري كمك شود كه بتوانند نيازهايشان را به راحتي دنبال كرده و آنچه را با سؤالهايشان مرتبط است، دستهبندي كنند، لازم است محتويات FAQ بهصورت دستهبندي شده در اختيار كاربران قرار گيرند تا جستجو در ميان عناوين FAQ كار را براي كاربران دشوارتر نكند.
نكته مهم اين است كه اگر FAQ حذف شود و مستندي فاقد FAQ باشد، مشكلي ايجاد نميشود؛ به شرطي كه محتويات مستند راهنماي كاربري تمامي مطالب را پوشش داده باشند.