خلاصه ماشینی:
"تأثیر تمرین رفتاری و تصمیمی بریادگیریمهارت فورهند در تنیس روی میز مریم اکرادی؛کارشناس ارشد تربیتبدنی دانشگاه شهید بهشتی* دکتر بهروز عبدلی؛دانشیار دانشگاه شهید بهشتی دکتر علیرضا فارسی؛استادیار دانشگاه شهید بهشتی چکیده: {IBپژوهش حاضر با هدف مقایسۀ تأثیر دو رویکرد تمرینی براساس آرایش تمرینی و میزان تلاش شناختی اعمالشده در هررویکرد براکتساب و یادداری مهارت فورهند انجام شد.
اما چه میزانتلاش شناختی برای اطمینان از عملکرد بهینه درافراد مبتدی مورد نیاز است؟ترکیب تمرین قالبی وتصادفی به منظور تعدیل بارشناختی چه تأثیری بریادگیری این گروه از افراد دارد؟ از اینرو،هدف تحقیق حاضر عبارت است ازبررسی تأثیر دستکاری سطح تلاش شناختی در طولتمرین از طریق آرایشهای مختلف تمرین جسمانیو شناختی براکتساب و یادداری مهارت فورهندتنیس روی میز.
به دنبال خودکاری برخیاز جنبههای مهارت در طول تمرین قالبی(رفتاری)اولیه،تمرین تصمیمی متعاقب آنکه شامل تمرین تصادفی به همراه راهانداز شناختی بود،فرایندهایکنترلشدهتر مهار را بهبود میبخشد؛در حالیکه در این بخشها فرد آموخته نیاز کمی به منابعمحدود حافظۀ کاری دارد{CP8CP}.
بسیاری از تحقیقات نشان دادهاندبرنامۀ تمرین تصادفی در مورد تکالیف پیچیده اثرتداخل زمینهای را بارز نمیکند،زیرا پیچیدگیتکلیف نوعی تداخل درونتکلیفی ایجاد میکند کهمزایای تداخل بینتکلیفی ناشی از تمرین تصادفی را&%05516PLOG055G% به سبب مضاعف شدن تلاش شناختی میپوشاند{CP4CP}،در مقابل،در تحقیق حاضر چنین به نظر میرسد کهاستفاده از دو تکلیف نتوانسته اثر مورد نظر را به دلیلکافی نبودن سطح تلاش شناختی ایجاد کند.
781-971 pp,2 SSI,5 loV,ygolohcysp latnemirepxe fo lanruoJ,"lliks rotom a fo refsnart dna noitneter,noitisiuqca no stceffe ecnerefretni lautxetnoC"."