خلاصه ماشینی:
"مجله تحقیقات اقتصادی،شماره 59،پاییز و زمستان 1380،ص 7 (7)- yticitsalE tnemyolpme tuptuo-tupni tceriD &%13215JVKG132G% ب)کشش غیرمستقیم اشتغال داده-ستانده1:تفاوت بین (به تصویر صفحه مراجعه شود)و(به تصویر صفحه مراجعه شود)بوده و نشانگر درصد تغییر در اشتغال کل ناشی از یک درصد تغییر در تقاضای نهایی بخش j ام که در اثر اشتغال بخش j از ان کسر شده است.
(1)- yticitsalE tnemyolpme tuptuo-tupni tceridnI (2)- hcaorppA noitcartxE lacitihtopyH (3)- tressatS جدول 4-1:پتانسیلهایبالقوه بخشهای مختلف جدول داده-ستانده از دیدگاه اشتغال (به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع: {Eتحقیقات محققE} 2-هزینه ایجاد یک فرصت شغلی تماموقت برحسب تقاضای نهایی: ضریب فزاینده اشتغالزایی بیانگر افزایش فرصتهای شغلی در تمام بخشها درصورت افزایش تقاضای نهایی آن بخش است.
جدول 4-4:نتایج حاصل از حذف فرضی بخش خدمات آموزشی در اقتصاد کشور (به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع: {Eمحاسبات محققE} همانطور که ملاحظه میشود کاهش فرصت شغلی در الگوی لئونتیف بیشتر از الگوی گش است زیرا در روش لئونتیف رویکرد تقاضا و در روش گش رویکرد عرضه درنظر گرفته میشود و طبق روشهای سنتی بخش خدمات آموزشی بیشتر تقاضاکننده نهادههای واسطهای است نه عرضهکننده آن،پس حذف آن در رویکرد تقاضا،باعث تغییرات بیشتری در اشتغال میشود.
لازم به ذکر است که بخش منسوجات و محصولات ساخته شده از چوب و کاغذ که بیشترین پتانسیل بالقوه اشتغال، کشش استغال کل و کمترین هزینه ایجاد یک فرصت شغلی تماموقت را دارد جزء صنایع بالادستی بخش خدمات آموزشی است.
aoii www//:ptth:morfelbaliavA yluJ 6-2,yekruT,lubnatsI ni ecnerefnoc tuptuo-tupnI lanoitanretnI ?ht61,ymonocE naidnI ni stnenopmoc ygolonhcet dna latipac namuH stI dna ytivitcudorp ruobal fo gniledom tuptuo tupnI tnempoleved lacigolonhcet,rerewoH."