چکیده:
هدف این مقاله شرح نقشی است که ورزش می تواند در آماده کردن جوانان برای یادگیری درس های اساسی زندگی ایفا کند. بدین منظور نمونه هایی از چند برنامه ورزش محور را برای دستیابی به این اهداف، شرح موانع و اجرای این برنامه ها ارائه خواهیم کرد. مهارت های زندگی را می توان از طریق فعالیت های ورزشی کسب کرد: با این حال، بر این نیز واقف هستیم که آموزش مستقیم و عمدی مهارت های زندگی موثرتر است از نوشتن مقاله و یا سخنرانی برای شرکت کنندگان که در تربیت امری رایج است.
خلاصه ماشینی:
"مهارتهای زندگی و ورزش بالا بردن مهارتهای زندگی کودکان و نوجوانان از طریق ورزش کریستینا تیوکاس،استیون دانیش،کن هودگ، ایرانجی هک و تانیا فورنریس مترجم:شیما شیروانی بروجنی کارشناس ارشد رفتار حرکتی از دانشگاه تهران چکیده {IBهدف این مقاله شرح نقشی است که ورزش میتواند در آماده کردن جوانان (به تصویر صفحه مراجعه شود) برای یادگیری درسهای اساسی زندگی ایفا کند.
چندین برنامۀ ورزشمحور جدید پیشرفت نتایج ورزشی در میان مائوری نیوزلند را تسهیل کرده است،اما برنامۀ هوکوویتو در جستوجوی استفاده از ورزش برای تدریس مهارتهای زندگی مثل تصمیمگیری،مدیریت زمان،نظم مربوط به وظیفه و دستیابی به هدف است.
استدلال آنها این بود که این برنامه عمدتا برای استفاده از سبکها و پروتکلهای ترجیحی یادگیری مائوری از جوانان (به تصویر صفحه مراجعه شود) ورزشکاران موفق لازم است هم پایین گردن(یعنی مهارتهای جسمی)و هم بالای گردن(یعنی مهارتهای ذهنیشان)را بالا ببرند &%04104TARG041G% ورزش فعالیت بسیار رایجی برای جوانان و کودکان است،بنابراین پتانسیل زیادی نتایج پیشرفت در حوزههای فراسوی پیشرفت مهارت جسمانی و شجاعت قهرمانی ارائه میدهد بهره ببرد.
بین این ویژگیهای استاندارد ورزش،سؤال اساسی این است که چهقدر آموزش مهارتهای زندگی باید منسجم باشد؟ اگر برنامۀ ورزشی برای کمک به نوجوان طراحی شده تا هم ورزش و مم مهارتهای زندگی را یاد بگیرد،آنچه در حوزۀ قهرمانی یاد گرفته میشود باید قادر به انتقال به محیطهای غیرورزشی هم باشد.
4. تنظیم اهداف(قسمت 2):شرکتکنندگان چهار ویژگی هدف قابل دستیابی را یاد میگیرند(مثبت بیان شده،برای تنظیمگر هدف مهم و ویژه است و تحت کنترل تنظیمگر هدف)آنها شناسایی اهدافی را تمرین میکنند که برای تنظیمگر هدف مهم هستند و اهدافی که مثبت بیان میشوند."