خلاصه ماشینی:
"گفتوگو دربارۀ وظایف این مرکز،مسائل موجود در عرضۀ فعالیتهای قرآنی در کشور و ارتباط سازمان دار القرآن با وزارتآموزش و پرورش است.
میتوان گفت،بسیاری از نیروهایی که در کل استانها در حوزۀ قرآنی در حالفعالیت هستند،در همان دهۀ 60 در دار القرآن پرورش یافتندو عدۀ زیادی نیز از نیروهای آموزش و پرورش بودند که دردورههای تربیت معلم قرآن در اردوگاه شهید باهنر تهران شرکتمیکردند.
*اگر معلمان قرآن آموزش و پرورش در استانها بخواهندمؤسسهای در زمینۀ کارهای قرآنی تأسیس کنند،باید چه تواناییهاو امکاناتی داشته باشند؟برای گرفتن مجوز به کجا بروند؟*متقاضیها باید به سازمان تبلیغات اسلامی استانها رجوعکنند و فرمهای مربوط را بگیرند تا با شرایطاعطای مجوز آشنا شوند.
نمیشودمعلمان آموزش و پرورش را براساس منابع آموزشی رایج در سازمانتبلیغات اسلامی با دار القرآنهای این سازمان آمادۀ تدریس کرد.
*در دورههای آموزشی که میخواهید برای معلمان آموزش وپرورش برگزار کنید،آنها را فقط به روخوانی و روانخوانی قرآنمسلط میکنید یا تواناییهای دیگر هم پیدامیکنند؟ *در دورههای آزاد تربیت معلم که برگزار میکنیم،عدهای ازمعلمان آموزش و پرورش هم شرکت میکنند.
*در دورۀ آموزشی که در کرمان اجرا گردید و به گفتۀ شما،معلمان قرآن به روخوانی و روانخوانی مسلط شدند،از کدام منابعآموزشی استفاده شد؟ *در ابتدای این دورهها دو کار انجام میدهیم که در کرمانهم همینگونه عمل کردیم.
*برگردیم به کار سازمان دار القرآن تا آن حد که در جریانم،دار القرآن دورههای آموزش و پرورش روخوانی و روانخوانی قرآن کریمرا دایر میکرد.
آیا خواندن قرآن برای مراسمسوگواری به کار میآید؟ با توجه به این وضعیت،سازمان دار القرآن دو موضوع رادر دستور کارش قرار داده است: الف)بازبینی در برنامههای آموزشی را دنبال میکنیم،با اینهدف که روح حاکم در آموزش روخوانی،تربیت قرآنی باشد."