خلاصه ماشینی:
"در مورد روغنموتور چه میدانیم؟ هر نوع وسیله نقلیه مکانیکی برای اینکه بتواند بکار خود ادامهدهد باید از یک سیستم روغنکاری برخوردار باشد،روغن بصورت حائلیبین قطعات متحرک دستگاه قرار گرفته و از تماس مستقیم دو فلز و در نتیجهسایش آنها جلوگیری میکند.
4-انتقال حرارت و مواد خارجی به قسمت کولر و فیلتر در هنگامبازگشت بمخزن خود و شروع حرکت مجدد روغن در نتیجه کار در موتورتقلیل نمییابد بلکه فقط آلودگی پیدا میکند که معمولا پس از مدت معینی روغنموتور تخلیه و بجای آن روغن تازه ریخته میشود گل و لای بزرگترین دشمن محفظه میللنک: گرد و غباری که از طریق سیستم ونتیلاسیون به محفظه میللنکوارد میشود با روغن درهم آمیخته و ایجاد گل و لای مینماید و با تغییراتیکه اخیرا در سیستم ونتیلاسیون برخی از موتورها بوجود آمده است این اشکالتاحدی برطرف شده است در هر حال مواد خارجی منتجه از سوخت بمیزان قابل ملاحظهایاز محفظه احتراق داخل روغن میگردد، آب بصورت بخار از طریق رینگها وارد میشود."