خلاصه ماشینی:
"امروزه هزینه سنگین نرخهای بیمههم برای شرکتهای نفتی و هم برایصاحبان نفتکش مستقل مشکل حل نشدنیاست ضمن اینکه کلیه شرکتهای عمدهنفتی دارای کاروانهای نفتکش کافیبرای حمل و نقل مواد نفتی هستند کهخود اینها شامل بیمههای زیادی درداخل کمپانیهای نفتی میباشند معهذااین شرکتها به بازار بیمه برای بیمهحوادث شامل خسارات برای مبالغ معینیکه معمولا بین 1 تا 3 میلیون دلار است بهشرکتهای بیمه تثبیت میشوند.
گرچهشرکتهای نفتی اجباری ندارد که در قرارداد اجاره کشتیها تغییراتی بدهندولی آنها تشخیص دادند که قبلا هزینههای سنگینی بیمه پیش بینی نشده بودندبا این ترتیب بعضی از کمپانیهای عمدهنفتی مجبور شدند که برخلاف میل خودنرخها کرایه را قدری بالاتر ببرند تابتوانند در موارد خاصی پرداختهایمجانی و بلاعوض به صاحبان کشتی بنمایدحتی با چنین ترتیبی این نوع شرکتهاینفتی تصدیق میکنند که یکنوع پاداشهائیکه گاهبگاه قائل میشوند موثر بو بهر جهت در اوایل این سال از نرخ بیمه جدیدکمتر است.
قرارداد گروه بین المللی دریائی صنعتنفت یکی از مسائل دشوارتری که در حالحاضر صنعت نفت با آن در حال مبارزهاست عبارت است از حمایت بیمه درقبال تعهدات آلودگی آبها طرح«توالوپ»صنعت نفت که در اکتبر سال گذشتهتصویب و اجرا شد چنین مقرر میداردکه خسارات ناشی از آلودگی تا حدود10 میلیون دلار پاداش برای هر حادثهباشد ولی دولتهای ذینفع اکنون سعیدارند که این حد را حتی بالاتر ببرند."