خلاصه ماشینی:
"باید خاطرنشان کرد که تنها افزایش تولید شرط کافیبرای محقق ساختن هدف توسعه صادرات نیست بلکه لازمستکه برای فروش مصنوعات و کالاهای ایران در بازارهایجهانی فعالیتهای بازاریابی همهجانبه صورتگیرد و در سیاستبازرگانی کشور و قراردادها و موافقتنامههای بازرگانی که باکشورهای دیگر منعقد میشود همواره این هدف تعقیب شود تاتعادلی در بازرگانی خارجی بوجود آید و کشورهائی که باایران روابط بازرگانی دارند حد اقل بمیزانی که بایران کالامیفروشند از ایران کالا خریداری کنند.
نمایندگان وزارت اقتصاد و بعضی دیگراز موسسات اقتصادی دولتی نیز در جلسات شرکت خواهندداشت و درحقیقت کنفرانس کرمان محل مناسبی برای برخوردعقاید و آراء و تبادلنظر میان نمایندگان بخش خصوصی وبخش دولتی خواهد بود و چون مسئله توسعه صادرات موردتوجه هر دو بخش است میتوان پیشبینی کرد که توصیههایکنفرانس اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن موردتوجه خاصدولت قرار خواهد گرفت."