خلاصه ماشینی:
"مروری بر مقالات: مهارتآموزی در زمینهی عاطفی/اجتماعی در راستای بهبود کارکردهای شناختی: طراحی و آزمایش یک دورهی آموزشی برای افزایش هوش عاطفی فرزانه اسلامی معصومه برندک/دکتر منصوره علی حمیدی مقدمه برنامههای آموزشی باید تمام جنبههای شناختی،عاطفی و رفتاری را در بر بگیرد،اما بسیاری از نظامهای آموزشی،تنها به جنبهی شناختی تأکید داشته و به پرورش جنبههای دیگر نپرداختهاند،در حالی که برنامههای آموزشی این نظامها با جدا پنداشتن عاطفه از شناخت و این دو از رفتار واقعیت مهمی را از فرآیند آموزش حذف کرده است.
«بار-آن» هوش عاطفی را مجموعهای از مهارتهای درون فردی(مهارت خودآگاهی و پذیرش خود واقعی،ابراز وجود،احترام به خود و شناخت و درک عاطفههای فردی)میان فردی(توانایی برقراری ارتباط با دیگران)،همدلی،سازگاری (انعطافپذیری در ابراز عاطفههای شخصی در شرایط و موقعیتهای متفاوت)،مدیریت فشار درمانی(شامل تحمل فشارهای روانی و توان مهار خواستههای آنی)و خودگرانی خلقی(احساس رضایت و خوشبینی)میداند که بر توانایی فرد برای رویارویی با چالشها و فشارهای محیطی تأثیر میگذارند."