خلاصه ماشینی:
"تازههای پژوهشروش جداسازیدوقلوهادر کلاس درس آذر متیندانشجوی دکترای روانشناسی (به تصویر صفحه مراجعه شود) مشکلات رفتاری بیرونی و درونی کودکانناشی از دو عامل وراثت و تأثیرات محیط است.
در این زمینه کلاس درس یکی از محیطهایبالقوه تأثیرگذار و بااهمیت است.
این پژوهشبه بررسی مشکلات رفتاری در 1941 دوقلوییکتخمکی میپردازد که والدین آنها براساسشباهت در تعداد رفتارهای مشکلآفرین،آنها راارزیابی و رتبهبندی کردهاند.
وقتی این دوقلوها دریک کلاس هستند معلمان نیز آنها را به همینشیوه ارزیابی کردهاند نه به عنوان دو دانشآموز دردو کلاس جدا از هم.
براساس نتیجه این پژوهشمشخص شد،محیط کلاس در پیشبینی تفاوتهادر میان دوقلوها براساس رفتارهای مشکلآفرین درمدرسه از اهمیت به سزایی برخوردار است.
افزون براین،درجهبندی والدین از رفتارهای مشکلآفریندر مورد دوقلوهایی که در یک کلاس درس بودندپایینتر از دوقلوهایی بود که در کلاس مجزا قرارداشتند.
بنابراین میتوان به این نکته توجه داشت که حداقل در سالهای آغازین مدرسه،والدین بایداجازهی تصمیمگیری دربارهی جدا بودن یا نبودندوقلوهای خود را در مدرسه داشته باشند؟ *مطالعهی تأثیرات محیط کلاس و رفتارهایمشکلآفرین کودکان در مدرسه."