خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) تازههای پژوهشنقش مشارکت خانوادهها در امور مدارسبرای رشد اخلاقی کودکان آذر متین دانشجوی دکترای روانشناسی عمومی اشاره {IBپژوهش حاضر،یک مطالعهی تجربی در مورد گروههای حمایتیچند خانوادهای به منظور کمک به کودکان در معرض خطر بداخلاقیاست.
بدیهی استهرگونه امکانسنجی در جهت توسعهی اقدامات مشاورهی مدرسهایاز جنس مشارکت دادن خانوادهها در تلاشهای مدارس برای رشداخلاقی کودکان امری ملی،اسلامی و انسانی میباشد.
IB} گزارش پژوهش به منظور مطالعهی تجربی یاد شده،یک برنامهی مداخلهی حمایتی چندخانوادهای در مدارس ابتدایی مورد بررسی قرار گرفت.
سپس به طور تصادفیبه دو گروه کنترل(برخوردار از برنامهی عادی مدرسه)و آزمایش(برخوردار از برنامهی TSAF )تقسیم گردیدند.
گزارشهایوالدین در پیگیریهای بعدی نشان داد اعضای گروه کنترل نسبت به گروهآزمایش TSAF سازگاری خانوادگی کمتری از خود نشان دادهاند.
همچنینبراساس گزارش والدین،گروه آزمایش TSAF نسبت به گروه کنترل کاهشچشمگیری در رفتارهای بیرونی(پرخاشگری)داشتهاند.
گزارش مدارس نیزنشان داد دانشآموزان گروه TSAF ارجاع آموزشی ویژهی کمتری(یکمورد)در مقایسه با گروه کنترل(4 مورد)داشتند."