خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) تازههای پژوهش تأثیر مداخلههای روانشناختی مثبت بر خودپندارهی دانشآموزان با اختلالات یادگیری آذر متین دانشجوی دکترای روانشناسی شناخت و ایجاد تواناییها میتواند بربهبود خودپنداره،مؤثر باشد و به عنوان عاملی مداخلهگر به شمار آید.
این مداخله برپایهی اصول روانشناسی مثبت و به منظور یاری رساندن به دانشآموزان در آموختن دو عامل روانشناسی مثبت و تواناییهای شخصی طراحی شده است.
شرکتکنندگان در این طرح،گروهی از کودکان 10 تا 15 سال کانادایی بودند،و به این ترتیب 26 دانشآموز که دچار ناتوانی یادگیری بودند به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند.
به منظور شناسایی تواناییهای فردی این افراد،از سیاههی )nosreteP&kraP,3002(AIV استفاده شد،همچنین پیش از برنامهی مداخله و پس از آن،پرسشنامهی توصیف خود )QDS-1,hsraM,2991( روی افراد اجراء شد.
نتایج آزمون«تی»نشان داد که بین دو گروه آزمایش و کنترل از نظر آماری تفاوت معناداری وجود نداشت؛با این حال مداخلات مذکور برخود پنداره کودکان گروه مداخله در زمینهی ریاضی،خواندن و خودپنداره کلی تحصیلی،تأثیر جزیی داشته است."