خلاصه ماشینی:
"ایشان سه دوره را برای هنر انقلاب اسلامی در نظرمیگرفت:در دورۀ نخست،که دهۀ آغازین انقلاباسلامی و دوران دفاع مقدس بود،در هنر سنتی ایرانتحولی رخ داد و هنرمندان به شکل حضوری،نه باخودآگاهی،سنت را پناهگاه خود قرار دادند و با شوقو ذوق در حوقههای شعر،خوشنویسی،قصه،نقاشی وهنرهای عمدتا فردی به ابداع دست زدند،اما هنرهایدیگر،مانند سینما،معماری،تئاتر و هنرهایی که زیرسیطرۀ مدرنیته بودند،کمتر متحول شدند؛با اینکهنشانههایی از ظهور دوبارۀ سنت در آنها دیده میشد.
ایشان فیلمهاییکه هنر غرب را نمایش میداد،در اولین فرصت میدید و دربارۀآنها اظهارنظر مکتوب میکرد کتاب سینمای اشراقی ایشان،کهمجموعه مقالاتی دربارۀ هنر سینما را دربرمیگیرد،سیر تکنیکدر سینما را نشان میدهد،مددپور حتی بسیاری از رمانهایی کهدر عرصۀ ادبیات دینی نوشته میشد پیش از چاپ میخواند و نظرمشاورهای خود را دربارۀ آنها مطرح میکرد؛به عبارتی او فردیمعتقد به انزوا و گوشهگیری نبود و در حد خودش و در مدت عمرپربرکتی که داشت اهل جستجو،بحث،تحقیق و حقیقتجوییبود."