خلاصه ماشینی:
"» (شفیعی کدکنی، ۱۳۸۶: ۲۱۰) با همة بیتوجهی و کماقبالی و حتی بدنامی قلندران در ایران، این طریقت با عناوین مختلفی، که ذکر آنها گذشت، در هند و روم مجال انتشار و گسترش یافت؛ زیرا، «در قرن هفتم در دیار روم وضع به دیگر سان بود.
محمدرضا شاهمحمدی دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادب فارسی و دبیر ادبیات فارسی دبیرستانهای شازند اراک این واژه گذشته از معنای لغوی، معنایی اصطلاحی نیز دارد که با آنچه در کتاب ادبیات فارسی١ به معنای ژندهپوش و گدا آمده است دستکم در زمان سروده شدن مثنوی تفاوت دارد جولقی در داستان طوطی و بقال قلندر جوالپوشی است که به آن هیئت خاصی سر بیمو چو پشت طاس و طشت برای طوطی تصویری شبیه خودش را تداعی میکند /"