خلاصه ماشینی:
"زیرا تأثیر توجه ویژۀ برخی ناشران حرفهای و کاردان برای انتشار آثار ارزشمند،روزبهروز کمتر میشد وبسیاری از خود ناشران با پرداخت همۀ هزینههای چاپ،آثار خود را با هر کیفیتی چاپ میکردند و چنداننیز دربند فروش و تأثیرگذاری آن نبودند و به ذکر نام خود بر روی جلد یک کتاب دلخوش میداشتند وچه بسیاری از آنان،این آثار را به هر بهانهای به بستگان و دوستان و آشنایان هدیه میدادند تا بههرحالمخاطبان بیشتری بیابد، انتشار آثاری از این دست،بیگمان کار خوانندگان را برای یافتن آثار ارزشمند و خواندنی دشوارتر میکرد.
پیش از این در عرصۀ علومانسانی شاهد بودیم که نام بسیاری از صاحبان امتیاز بنگاههای نشر(یا یکی از سهامداران اصلی آنها،بهناگاه تحت عنوان کوشنده،گردآورنده و جز آن بر روی جلد چندین و چند اثر منتشر میشد که عملا هیچکاری روی آن انجام نشده بود."