خلاصه ماشینی:
"شکل تئاتری که طراحی صحنه قسمت مهمی از آن را تشکیلمیدهد،بسیاری از هنرهای مرتبط به هم را درهم میآمیزد تا هنر تئاتر راکه در عین پیچیدگی مسحورکننده نیز میباشد،به وجود آورد؛برای مثالدر درام یا نمایش ادبی کارگردان و دیگر هنرمندان همکار وی کلماتمکتوب نمایشنامهنویس را برای تماشاگران به بیان شنیداری و دیداریایدههای نویسنده تبدیل میکنند.
سپس معماری صحنه و جایگاه تماشاگرانشرح و به این نکته اشاره میشود که مهمترین قدم برایطراح مبتدی آن است که از طریق آشنایی با معماری و ساختارصحنه،رسانهی جدید خود را بشناسد،چرا که هرکدام از اینموارد فضای کار طراح را برای او تعریف میکند.
اگرچه بررسی اجرای فنی به علت روند منطقی تکامل دکور در فصلششم مورد بحث قرار گرفته است،اما این مبحث دانشی ضروری است کهطراح صحنه باید پیش از آغاز طراحی داشته باشد.
مولفان بررسی ابزار و موادیکه در ساخت دکور به کار گرفته میشوند و همچنین مطالعهی روند درساخت و جابهجایی نیز آشنا باشد.
مولفان بررسی ابزار و موادیکه در ساخت دکور به کار گرفته میشوند و همچنین مطالعهی روند درکارگاههای دکور را نقطهی منطقی برای شروع در این فصل برشمردهاند.
مولفان با ذکر این موضوع کهبیشتر روشها و فنون استفاده از رنگ در صحنه برای تمام کسانی که درزمینهی هنرهای تجسمی آموزش دیدهاند،آشنا است تفاوت اصلی موجودبین نقاشی صحنه و نقاشی روی سه پایه را در مقیاس میدانند.
وسایل صحنه در اصل ترکیببندی کلی طرح دیداریاز جزئیات طراحی به شمار میروند اگرچه اهمیت دیداری وسایل صحنهدر فضاهای داخلی دکورهای واقعگرایانه بیشتر است تا در صحنههایخارجی با انتزاعی،اما نباید نقش آنها را در صحنه بیش از حد مهم دانست."