خلاصه ماشینی:
"بعد از بحث در مورد چگونگی اصوات در چین در سرآغاز بخش دوم کتاب با عنوان خاور نزدیک آمده است:محققان از اسناد پیش از اسلام چیزی به دستنیاوردند که دریابند چه عناصر یا عواملی در شکلدهی موسیقی برای موزیسینها مورد استفاده بوده و چه زمینه فرهنگی داشته که آنها را مورد استفاده قرار دادند.
پیدایش نت موضوع بخش هفتم کتاب است در این باره میخوانیم:در ابتدا شکلی یا نوشتهای تحت عنوان نت به کار بردند که در حقیقت نام آنها از عالم هستیگرفته میشد ستارهها-سیارات و غیره،بعد از اینکه حروف الفبا در چین،بابل و سرزمین یهود شکل گرفت،بعضی از حروف را به عنوان نت به کار بردند.
به نظر نویسنده این موسیقی با ریشه گرفتن از دوران گذشته که زمینه منسجمتری در رنسانس به دست آورد،بارها تغییر کردو شکل جدید و جدیتری به خود گرفت.
بخش دهم این مجموعه به فشردهای از تکامل این دوره اختصاص دارد موضوع این بخش«کنتراپونکت»آلمانی،کنترپونکتوس لاتین،کنتراپانکتو ایتالیایی وکنتراپوینت فرانسه است،که به زبان گفتاری،به معنی نتی در ماقبل نت دیگر معنی میدهد و این شکل کار فقط مربوط به موسیقی اروپایی است."