خلاصه ماشینی:
"مولف در ادامهی این بخش به بررسی و تحلیل چند فیلم نیز پرداخته و عوامل مطرح شده در بالا رامورد توجه قرار داده است.
به نظر مک دانلدقسمتی از دستور کار مطالعات سینمایی،بسط دادن چارچوبهای انتقادی برای تجزیه و تحلیل نحوهی بازسازی باورها و عقاید ایدئولوژیک است،بنابراین این احتمال وجود دارد که باورپذیری و حقیقی بودن بازیگری فیلم،اساسی باشد برای ارزیابی این موضوع که بازیگری در سینما به لحاظاجتماعی چگونه کنشی دارای معنی است.
در فصول بعدی میخوانیم: -نژاد-قومیت و فیلم از رابین ویگمن -فیلم و هویت فرهنگی از ری چو -فیلم و تاریخ از دادلی اندرو -دربارهی جامعهشناسی و فیلم از اندروتیودور -مطالعات فرهنگی و فیلم از گریم ترنر -هرمنوتیک،دریافت،زیباییشناسی و تأویل فیلم از نوئل کینگ کتاب از دیدگاههای گوناگون و انتقادی به روشهای مختلف درک فیلم و تشریح و تبیین آن توسط نویسندگان پرداخته و همچنین رویکردهاینظامیافته اصلی و چارچوبهای نظری را مورد توجه قرار میدهد که در مطالعهی فیلم به کار رفته است."