خلاصه ماشینی:
"این تغییرات سبب شده است که طراحی،مفاهیمدوران صنعتی و تولید انبوه دوران مدرن را از دست داده و به صورتتولید خاص و منطقهای در آید،همچنین راهحلهای طراحی از حالتعملکردگرایی محض خارج شده و مولفههای مختلف فرهنگی،بومی،احساسی که از بسترهای مختلف اجتماعی به وجود میآیند،به منظورافزایش بیشتر تعاملات کاربران و نیز پاسخگویی به نیازهای آنها در بعداحساسی و معرفتی،بعدی اجتماعی و احساسی به خود گیرد.
نمونه موردی در این بخش،نحوه کنش منطق مورد بحث در بخش قبل،در قالبمتدی برای استفاده در اولین مرحله از فعالیت طراحی،که اکتشاف وجمعآوری اطلاعات از سوی کاربران است،از طریق یک مورد مطالعاتیمورد بررسی قرار گرفته و خروجیهای به دست آمده بیان شده است.
متدهای متفاوتی وجود دارند که در این مرحله از فرایند طراحی از سویطراحان مورد استفاده قرار میگیرند،متدهایی چون مهندسی کانسی D F Q که به صورت سیستماتیک بوده و ساختار کلی آنها براساسارتباط با کاربر شکل میگیرد،یا از ابزارهای کمکی مانند بوردهایمتفاوت تصاویر،یا برخی از روشهای تحقیقی مانند پرسشنامه ومصاحبه،اطلاعات مورد نیاز خود را از اجتماع و انسانهایی که در آنهستند،پیش از فرایند ایدهیابی و تولید به دست میآورند.
با توجه بهاینکه روایتهای اساطیری نتیجه فعل و انفعالات بین بینش اساطیریانسانها و بسترهای مختلف اجتماعی است که در آن زندگی میکنند،ونیز بیان کننده ماهیت ذات انسانها میباشند،از طریق واکاوی روایتهاو آیینهای اساطیری جوامع طراحان به مولفههای انسانی دست خواهدیافت که مستقیما با بینش هویتساز انسان در ارتباط میباشند."