خلاصه ماشینی:
"دست به کار شدم و در مهرماه سال 89برای اینکه بچهها را درگیر درس و بحث و رقابت کنم،در یکیاز دبیرستانها به طور آزمایشی دانشآموزان سوم را به گروههایچهار نفره تقسیم کردم.
در مرحلۀ سوم،نمایندگان گروه باید خودشان را برای پاسخگویی به سؤالاتمطرح شده(همان درس)از طرف معلم آماده میکردند و هرکس پاسخ سؤالی را نمیداد حذف میشد.
نکتۀ مهم:برای اینکه فقط نمایندگان پاسخگو نباشند،بندهاین حق را داشتم که گاهی به جای نماینده،از افراد دیگر گروههم برای این کار انتخاب کنم.
یک امتحانکتبی مستمر از آنها گرفتم دیدم که نمرات عالی است و حتیبرخی از دانشآموزان که در درسهای دیگر ضعیف بودند دردرس دینی نمرۀ خوبی گرفتهاند.
این روش باعث شد تا از یک طرف آنها دانشآموزان شبامتحانی نباشند و از طرف دیگر از امتحان نترسند،زیرا از ابتدایدرس درگیر با آن بودند.
مزیت مهم دیگر این بود که دانشآموزانبه منظور رقابت گروهی فقط مستمع و منفعل نبودند،ازاینروخسته نیز نمیشدند."