خلاصه ماشینی:
"در نخستین سالهای هزارهی سومقانونگذاران و ضابطهگذاران به کمک هیأتهایمدیره و به طریق اولی مالکان آمدند و برایحل معضلات دمافزاری رابطهی بین کارگماران-کارگزاران علاوه بر نوسازی تمهیدات هویج و چماق به تقویت راهحلها،و قوانین وضوابط راهبری شرکتی روی آوردند.
ولی حالا قانونگذاران و ضابطهگذاران با تعریفاعضای هیأت مدیرهی مستقل،التزام به تشکیلکارگروههای هیات مدیره،التزام به تهیهیگزارشهای ارزیابی کنترل داخلی توسط مدیرانو حسابرسان،تقویت استانداردها و ضوابطبه ویژه استانداردهای حسابداری،حسابرسیداخلی،و مستقل،تقویت جایگاه سرمایهگذاراننهادی،تفکیک مقام مدیر عامل از مقام رئیسهیأت مدیره،و چند ابتکار دیگر اساسا ساختارراهبری شرکتی را دگرگون ساختهاند بدینترتیب،امکان کنترل مالکان یا نمایندگان آنها(هیاتهای مدیره)را بر مدیران افزایش دادند تامشکل کارگمار-کارگزار تخفیف یابد.
بر این اساس،حسابداری که امروزه به عنوانبخشی از تمهیدات کاهندهی مشکل کارگمار-کارگزار در کنار بستههای هویج و چماق مدیراناستفاده میشود خود نیز برای برطرف کردنتضاد منافع حسابداری نیازمند بستههای هویجو چماق و ضوابط حسابداری با کیفیت است."