خلاصه ماشینی:
"شکو تردید آزاردهنده دربارهی این موضوع وجود دارد که آیااین شراکت برای خرید شرکت ارزشآفرینی میکند یا بهناکارآمدی شریک تجاری منجر میشود.
این مدل در ادامه به صورت نمونهی گام بهگام تشریح میشود: گام اول:شناسایی حوزههای اهمیت برای ارزیابیفروشندگان رقابتی در این مثال ما دو حوزه را شناسایی کردهایم:تجاری با60%اهمیت و فنی با 40%اهمیت.
گام سوم:نمرههای هر زیرحوزهی جداگانه را برمبنای حوزهی فنی هر فروشنده اعلام کنید برای دادن نمرهی عادلانه،درصدهای هر زیرحوزه دریک حوزهی فنی میتوانند توسط کمیتهی خرید سازمان،که مرکب از افراد فنی است،اعلام شود.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) گام پنجم:نمرههای هر زیرحوزه را برایحوزهی تجاری اعلام کنید این موضوع میتواند از مناقصهی رقابتی فرآیندحراج معکوس به دست آید.
گام هفتم:جمعزدن نمرههای جداگانهدر حوزههای بااهمیت برای رسیدن بهمجموع نمرهی کلی ثبتشدهیفروشندگان مدل تصمیمگیری تدارکات اهمیت تمام حوزهها وزیرحوزهها را برحسب فروشنده به حساب میگیرد."