خلاصه ماشینی:
"گروههای کودکان کار گروهی با کودکان در اینجا برای کودکانی در نظرگرفته شده است که سن آنها کمتر از 14 سال است ونیازمند دانش ویژهای برای رشد میباشد.
درکلاسهای ابتدایی و متوسطه(که بیشتر کودکان آن زیر14 سال هستند)،گروههای روان آموزشی و راهنمایی بهکودکان کمک میشود با مهارتهای جدید را یاد بگیرند وبا ارزشها،اولیتها و اجتماعات آشنا شوند.
کودکان تقریبا در تمام محیطهای روزانه وقت زیادیرا صرف تعامل با گروهها مینمایند،بنابراین مدارس روزانهمکان مطلوبی برای اقدامات پیشگیرانه و مشاوره درمانی میباشد(کمپبل،1993)مهمترین اصل در برخورد با کودکاندر گروهها تأکید بر این نکته است که گروهها محیطهایکودکانه طبیعی را تشکیل میدهند و بنابراین،قدرتتخریب یا درمان را دارا میباشند(مارچ،1935).
آمادگی برای راهنمایی گروه و مشاوره با میزان تفاوتنحوه انجام کار توسط کودکان و دیگران تعیین میگردد(گازدا،1989).
در این مورد یک گروه12 جلسهای اطلاعات مربوط به پذیرش کودکان به کمکیک زندگینامه خود نوشت را تهیه میکند که موجب تقویتعزت نفس دانشآموزان،توصیف احساسات و انجام بحثدر مورد موضوعات مرتبط با پذیرش در آنها میشود.
کمپبل(1991)چهار تکنیک را برای کار با کودکانکم انگیزه21در گروههای روان اجتماعی ارایه میکند کهعبارتند از:الف)استفاده از خیال پردازی هدایت شده ب)تمرکز بر رفتارهای خاصی که باید اصلاح شوند ج)ایجاد اظهارات مثبت(یعنی عبارتهای مثبت درمورد خود شخص) د)استفاده از تجسم خلاق22چند مورد از این تکنیکهارا نمیتوان برای برخی از کودکان مورد استفاده قرار داد،اما بیشتر آنها برای این کار مناسب هستند.
اگرچهمهارتهای شخصی را به کودکان در کلاسهای راهنماییگروهی آموخت،اما گروههای رشد محور بیشتر با مسایلشخصی فرآیند یادگیری ارتباط برقرار میکنند و بهکارکنان گروهی این فرصت را میدهند تا شناخت عمیقتر از کودکان بدست آورند و به آنها به روشهای خاصکمک نمایند."