خلاصه ماشینی:
"قرائت نماز با صدای موزون و دلنشین برای کودکان جذابیتخاصی دارد پخش اذان در اوقات شرعی و تشویق کودکان کهبتوانند اذان بگویند،مقید بودن پدر و مادر و معلم به اقامه نمازدر وقت معین،تشویق کودکان در برابر دوستان و آشنایان واهمیت دادن به پیشرفتی که در فراگیری نماز ایجاد میشودو اختصاص جایزه برای توفیقات بیشتر و اشنا کردن کودکان بامفاهیم زیبای نماز هرکدام به سهم خود نقش موثری در نهادینهکردن این آموزشها خواهد داشت تجربه نشان میدهد که اگرحرکات بزرگترها به عنوان الگوهای تربیتی حساب شده باشدکودک و حتی نوجوان پذیرای عبادت و راز و نیاز با خالق مهربانشده و نماز را همچون سرود نیایش ترنم خواهد نمود.
قش تشویق در تربیت مربی آگاه میداند و تجربه نموده است که تشویق درپیشرفت افراد تحت تعلیم نقش کلیدی دارد و هرگاه کودکیتکلیف خود را به نحو مطلوب انجام داد و یا نمازش را بطور کاملصحیح خواند تشویق او در جمع نه تنها برای او مفید و موثراست که در دیگران نیز نقشآفرین میباشد همچنین پارهایمطالعات روانشناسی حاکی است که صرفنظر از همه تفاوتهای فردی و هوشی،ستایش،کارگرترین مشوق است و سرزنشو انتقاد اثر کمتری دارد."