خلاصه ماشینی:
"سال 1908 و زمانی کهچهارمین دوره بازیهای المپیک نوین در لندنبرگزار میشد،یک روزنامه چینی به نام«جوانانتیانجین»سه سئوال طرح کرد: چه هنگامی ورزشکاران چینی در این بازیهاحضور خواهند یافت؟ چه زمانی از کشور چین یک تیم در این بازیهاشرکت خواهد کرد؟ چه زمان چین میتواند میزبان این رقابتهاباشد؟ پاسخ سئوال اول را چینیها در سال 1932دریافت کردند.
چین مایل است همانند اقتصاد و امور بین الملل،در ورزش نیز به یکی از قدرتهای بزرگ جهانتبدیل شود.
برای شرکتهای بزرگ بازرگانیدنیا،المپیک پکن شانس بسیار مناسبی برایدسترسی به بازار 1/3 میلیارد نفری چین بود؛کشوری که دارای رشد اقتصادی دو رقمیاست و در عین حال میلیاردها نفر از سرتاسردنیا از طریق رسانههای گروهی این رقابتهارا مشاهده میکردند.
«مارتین سورل»مدیر اجرایی شرکت PPW ،که یک غول تبلیغاتی و بازاریابی به شمارمیآید،گفته بود:نه شرکتهای بزرگ بین المللیکه درصدد گسترش فعالیتهایشان هستند و نهشرکتهای چینی که برای فروش کالاهایشان بهداخل و خارج خاک کشورشان نظر دارند،هیچ کدامفرصت برگزاری المپیک پکن را از دست نخوئاهندداد."