خلاصه ماشینی:
"این مسیر مدت سیر کشتیها را از بین ایران و آلمان که معمولا 50روز میباشد به 25 روز تقلیل میدهد و از مسیر قبلی یعنی از طریقخلیجفارس-دریای عربستان-بحر احمر-کانال سوئز-دریایمدیترانه اقیانوس اطلس-دریای مانش و دریای شمال 2700 میلکوتاهتر است باید دانست که در بنادر جنوب ایران کشتیها برای تخلیه مجبوربنوبت گرفتن و انتظار چند روزه بوده و از بابت این معطلی سورسارژیبنام سورسارژ تراکم »egrahcruS noitsegnoC« مطالبه مینمایندقسمت اعظم صادرات ایران از شمال و شمال غربی کشور حاصل گردیده ورساندن آنها به بنادر خلیج فارس مستلزم پرداخت کرایه گزافی بابت یکمترخشکی 1000 میلی میباشد.
با مواجهه با بیکاری روزافزون و افزایش وامهای خارجی دولتیوگسلاوی متوجه مغرب گردیده و از 2 طریق کمک میجوید:1-صدوردهها هزار تن از کارگران کشور جهت یافتن کارهای موقتی در اروپایغربی 2-دریافت وامهای جدید از امریکا و دنیای سرمایهداری ضمن تلاش مذبوحانهای که جهت رفع تورم بعمل آوردهاند طراحاناقتصادی اخیرا نرخ بهره را از 6 درصد به 7 درصد بالا برده و مقررداشتهاند که مصرفکنندگان هیچگاه نباید بیشتر از یک وام اقساطی داشتهباشند و از آن مهمتر قیمت خواربار و بسیاری از کالاهای مصرفی و صنعتیرا تثبیت نمودهاند.
بموجب اجازهنامه ویژهای که ساب از موسسه آمریکائی tbarcriA sehguH تحصیل نمود شرکت مزبور ساختن موشکهایهوائی از نوع nocloF امریکائی مبادرت ورزیده و ساختن موشکهایدفاعی ساحلی و دریائی و نیز موشکهای هوائی-زمینی neggiV را توسعه میدهد در ظرف 2 سال اخیر ساب ماشینهای محاسباتی بازرگانیبارزش 300 هزار تا 1 میلیون دلار ساخته و محصولات دیگر آنعبارتست از کامیون-یدککش-هلیکوپتر و غیره."