خلاصه ماشینی:
"این اتوبوسها که نو و تازهآنها بین دوازده تا شانزده هزارتومان تمام میشد با یک شوفر و یکشاگرد شوفر که مجموعا از اولوقت صبح تا ساعت یازده دوازدهشب حداکثر بیست تومان مزد میگرفتند و با سوخت بنزینی که بهقیمت گازوئیل فعلی تمام میشد نهتنها صرف میکردند بلکه عادیاتمکفی هم به صاحبانشان میرسانیدندچون همه چیز از یاد ما میرود وحتی حاضر بمقایسه هفت سالقبل یعنی همین وضعیت که عرضشد با وضع قبلی نیستیم انصاف همطبعا از دستمان میرود در ظرف این مدت کوتاه تا سهراه ونک و حوالی تلویزیون ازیکطرف و تا شکارگاه دوشان تپیه ازطرف دیگرو تا حد نهائی تهرانپارس که فقط تا میدان شهناز چهاردهکیلومتر راه است و جوادیه و نازیآباد و سید ملک خاتون و مسگرآبادکه روزی زیارتگاه و گورستانبود و امروز پرجمعیتترین نقطهتهران شده است باین شهر عظیموصل شده و همه اهالی و ساکنینآنجاها اتوبوس و وسیله نقلیهمیخواهند و همه هم تقاضا دارند تاجلو بازار و میدان سپه که مرکزتمام ادارات دولتی و فعالیتهایتجارتی است با یک کورس برسندو به چه مبلغ فقط با دو ریال.
امیدوار است با کمک اهالیتهران و اتوبوسهای جدید که درسال آتیه میرسد این مشکل حلشود ولی تصدیق میفرمائید باز همشرکت واحد اتوبوسرانی با ایننرخ نازل و با این تنگدستی درهرحال و هر وضع در خدمت اهالیتهران کوشا بوده و طبق آمار موجودروزانه بیش از یکمیلیون و نیممسافر را حمل میکند که اگر ظرفیتایستاده و آنطور که فرمودهایدفشاری و کتابی را از این عده کمکنیم و صندلیها را حساب نمائیم یکمیلیون نفر بطور نشسته از اتوبوسها استفاده میکنند و حال آنکه درتمام نقاط دنیا چون مقصد اصلی حملونقل شهری رسیدن سریع مسافریناست و مسافر بیش از بیست دقیقهحداکثر با اتوبوس طی طریقنمیکند بیش از چند صندلی در متروها و اتوبوسها آنهم برای زنان باردارو پیرمردان علیل تعبیه نکردهاندو بقیه جا را برای مسافرین ایستادهگذاشتهاند و از سقف اتوبوس دستگیرههای چرمی متعددی آویزان کردهاندکه مردم با گرفتن آنها خود رانگهدارند."