خلاصه ماشینی:
"شرکتهای تعاونی نمیتواند نقش موثرخود را در هدفهای اساسی جامعه دنبالبهمین جهت در بیشتر کشورهای در حالرشد با توجه به سطح فرهنگ و دانشنیاز اساسی به آموزش احساس میشودآنچه که مشکل واقعی بشمارمیروداحتیاج بافراد متخصص و مدیر دراداره شرکتهای تعاونی توزیع مخصوصادر مناطق روستائی است در کشورهای صنعتی و پیشرفته با توجه بهاثرات شرکتهای تعاونی توزیع درکاهش هزینه زندگی و رفاه اجتماعیدانشکدههای تعاونی-دبیرستان-های تعاونی بوجود آمده و هر سالبا تنظیم برنامههای مخصوص مدیرانلایقی برای اداره واحدهایتعاونیتربیت مینمایند.
در بخش روستائی نیز چنینمرکزی نیز بوجود آمد و شرکتهایتعاونی توزیع را از جهت وسائل ولوازم حرفهای و پخشو توزیعفرآوردهها کمک میکند بطوریکهاین مرکز با توجه به آمارهای موجودخود میزان مورد نیاز تولید را در هرمنطقه به شرکتهای تعاونی گوشزد کردهو بازار جذب آنها را نیز براساسبرنامه تنظیم نماید این دستگاه میزانرهبری در امور شرکتهای تعاونیتوزیع علاوه بر آنکه در جستجوی بازارخارجی فعالیت موثری کرده و منابعمالی وسیعی برای شرکتهای تعاونیفعالیتهای آینده آنها تامینمیسازد."