خلاصه ماشینی:
"ترن هوائی شکل یک قشر فشار هوای بین کف وسیله نقلیه و سطحزمین یا آب را بخود میگیرد که با اعتدال زیاد افزوده میشود ap0002 یعنی 20 گرم سانتیمتر مربع یا(به تصویر صفحه مراجعه شود)اتمسفر فشار)در تکنیک انگلیسیاین ترنها دهانههای جلدی بکار رفته در حالیکه در تکنیک فرانسوی طرح«اطاق کاسهای»مضاعف دنبال میشود در هر حال وسایل بلند کردن در هردو نوع یکی است و بوسیله وسایل چتر مانند تکمیل میگردد این وسایل چترمانند بمنظور بحداقل رساندن خطرات ناشی از هوا تعبیه شده و سبب میشودکه ترن از موانع طبیعی و مصنوعی نظیر شیارهای روی زمین یا بوتهها وامواج روی دریا عبور کند،این وسیله نقلیه که در فرانسه عموما بنام »sruessilhor?ea« (یعنی وسیلهای که در هوا سر میخورد)نامیده میشود بتدریج قسمتی از زندگی روزانه ما را تشکیل خواهد داد.
برای اینکه چنین موتوری در وسایلی که روی ریل حرکت میکنندبکار رود قسمت ستاتور باید روی وسیله نقلیه سوار شده و قسمتی از ریل بهموتور تبدیل گردد در مورد ترن هوائی ممکن است یک صفحه مغناطیسی رویریل سوار کرد(یا میلههای کوچک مسی و آلومینیومی بطور عمودی روی فولادنرم قرار داد که ساختمان آن بطور کلی شبیه یک نردبان شود)در حالیکهمیتوان یک سناتور راست در کف وسیله نقلیه سوار کرد.
سیستم ترن هوائی از واحدهائی تشکیل شده است که دارای حداکثرسرعت و ترمزهای بسیار قوی است بدینجهت یک وسیله مطمئن بوده و یا وسایلکنترل کننده الکتریکی مدرن مجهز میباشد با افزایش روزافزون تقاضایآن احتمال میرود که در آینده نزدیکی این وسیله خیلی مورد توجه واقع شود."