خلاصه ماشینی:
"و اکنون این نیاز حیاتیآذربایجان با ایجاد شاهراه بزرگ وبینالمللی تاکستان-تبریز-بازرگان مرتفع میگردد.
این راه با شیب خطرناک و تندخود در منطقه آقیوقوج و گردنه معروفشبلی و صدها پیچ خطرناک و گذرگاههای بیحساب در تنگه قافلانکوه،گذشته از اینکه راه منحصر بفرد(به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود)زمینی بین آذربایجان و شهرهایمرکزی ایران و همچنان معبر مسافراناروپائی بشمار میرفت با احتیاجاتروز آذربایجان و اقتصاد روستائی ایناستان نیز تطبیق نمیکرد.
قطعه 6-ب این راه بطول سی و پنجکیلومتر که بین تبریز و میانه قرارگرفته تا دو ماه دیگر با تمام میرسد.
باید متذکر شد که قشر اولاسفالت مدتی است ریخته شده و قشردوم را نیز که باید بقطر نه سانتیمترباشد برای مقاومت و استحکام بیشتربه قطر 10 سانتیمتر توسط مقاطعه کارریخته خواهد شد برای آنکه در آیندهجاده کاملا استحکام داشته باشد پس از چندسال شش سانتیمتر دیگر نیز اسفالت رویجاده ریخته خواهد شد در این جادهبرای کاهش فواصل راه پلهای متعددیساخته شده و در حقیقت هیچ راهی در ایرانوجود ندارد که باندازه راه تهران تبریزو آنهم در منطقه بین میانه و تبریز،پل در مسیر جاده ساخته باشند."