چکیده:
لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.
خلاصه ماشینی:
"در این تحقیق تأثیر متغیرهای جمعیت شناختی(سن،جنسیت،تحصیلات)و وجود منشور اخلاقی در سازمان بر برداشتها و نگرشهای اخلاقی مدیران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکتهای تابعه مورد آزمون قرار گرفت.
با توجه به اینکه برداشتها و نگرشها میتوانند در شکل دهی به رفتار مؤثر باشند لذا هدف عمدۀ این تحقیق،روشن نمودن تأثیر بیشترین مشخصات جمعیتشناسی مورد بحث که بهطور وسیعی مورد تحقیق قرار گرفتهاند مانند جنسیت،سن، تحصیلات و همچنین وجود یا عدم وجود منشور اخلاقی در سازمان بر برداشتها و نگرشهای اخلاقی مدیران میباشد.
تجزیه و تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی پژوهش به کمک آمار توصیفی نشان داد که اکثریت افراد موجود در نمونه جمعآوری شده را مردان تشکیل دادهاند و گروه سنی بین 30 تا 40 سال دارای بیشترین فراوانی بوده،بطوری که این دسته از افراد نیمی از حجم نمونه را به خود اختصاص داده است.
برای تحقیقات آینده نیز میتوان براساس متغیرهای مورد بحث در این پژوهش،بررسی برداشتها و نگرشهای مدیران مرد،زیرمجموعه مدیران ارشد زن و یا بر عکس مورد بررسی قرار گیرد از طرفی برای انجام مطالعات بیشتر میتوان متغیرهایی مانند سطوح مختلف مدیران،سنوات خدمت،میزان درآمد،صنعت خاص،یک منطقه جغرافیایی خاص یا نوع شرکت را در نظر گرفت و یا اینکه جامعه آماری را به دانشجویان&%02312FOAG023G% مدیریت،کارکنان و مدیران گروه پزشکی،کارکنان عادی سازمان و یا سایر مشاغل حساس سازمانی مانند حسابداران و ممیزان تغییر داد.
p hsitaS dnaphseD dna egA,xeS fo tceffe ehT:tcudnoc lacihte reporp scihtE ssenisuB fo lanruoJ."