خلاصه ماشینی:
"گاهی هم گرایش به سوی صورخیال حسی و وصف است و در ارائۀ موضوع و محتواپنهان کاری یا ابهام دیده میشود که این کار در شعربیشتر به دو شیوه انجام میپذیرد:با کاربرد سنجیدۀ&%28011KHJG280G% «زیبایی،حقیقت است...
او در سی و نه صفحۀبخش نخست که بلندترین بخش از بخشهایچهارگانۀ کتاب است،زیباگرایی را از سه دیدبررسیده اس ت: الف)زیباگرایی در جایگاه نگرشی به نر:پافشاری برجدایی بنیادین هنر از زندگی و تهیبودن هنر از هرگونه معنی آموزنده یا اخلاقیاست و با نظریۀ هنر برای هنر(که با پیشگامیکسانی چون تئوفیل گوتیه در فرانسه پیش ازانگلیس شناخته شده)هماهنگ است.
او در سی و نه صفحۀبخش نخست که بلندترین بخش از بخشهایچهارگانۀ کتاب است،زیباگرایی را از سه دیدبررسیده اس ت: الف)زیباگرایی در جایگاه نگرشی به نر:پافشاری برجدایی بنیادین هنر از زندگی و تهیبودن هنر از هرگونه معنی آموزنده یا اخلاقیاست و با نظریۀ هنر برای هنر(که با پیشگامیکسانی چون تئوفیل گوتیه در فرانسه پیش ازانگلیس شناخته شده)هماهنگ است.
گاهی هم گرایش به سوی صورخیال حسی و وصف است و در ارائۀ موضوع و محتواپنهان کاری یا ابهام دیده میشود که این کار در شعربیشتر به دو شیوه انجام میپذیرد:با کاربرد سنجیدۀ&%28011KHJG280G% توانمندیهای موسیقایی زبان برای انگیزش حالو هواهای خاص روحی و نیز با ارج نهادن برارزشذاتی شگردهای سبکی و صوری(بیآن که به پیوندآنها با موضوع و محتوا اندیشیده شود).
در این منظر،و مسلما با اتکای به توانمندیهای موسیقایی زبان برای انگیزش حالو هواهای خاص روحی و نیز با ارج نهادن برارزشذاتی شگردهای سبکی و صوری(بیآن که به پیوندآنها با موضوع و محتوا اندیشیده شود)."