خلاصه ماشینی:
"افزون بر این،تعریفی برتر به شمار میآید که در آن به همۀ مؤلفههای هویت یا ماهیت موضوع نیازمند تعریف اشاره و تصریح شود؛بر این اساس هرچه تعریف از فرهنگ دقیقتر باشد، مسائل دیگری که در فلسفۀ فرهنگ دربارۀ آنها بحث میشود روشنتر میگردد.
براساس این تعریف، فرهنگ عبارت است از:«مجموعۀ تافته و تنیده و سازوار شدهای از بینشها،منشها و کنشهای2پایدار در بستر زمینی و بازۀ زمانی مشخصی که همچون هویت و طبیعت ثانوی جمعی طیفی از انسانها صورت بسته باشد».
بر این اساس-و با توجه به اینکه این دیدگاه در کل درست است-آن دسته از اجزای فرهنگ که ریشه در فطرت دارند ازلی-ابدی به شمار میآیند،اما با توجه به اینکه در کنار این اجزا، اجزای دیگری هم قرار دارند که ازلی-ابدی نیستند و از آنجا که فرهنگ مجموعهای&%11403NMZG114G% (به تصویر صفحه مراجعه شود) از این اجزا،آن هم به شکل درهم تنیده و تافته شده در بستر زمینی و بازۀ زمانی مشخص است،آن را محدود به زمین و زمان معین و مشخص میدانیم.
فرض اینکه فرهنگ جهانی واقعیت خارجی دارد-البته به این شرط که فرهنگی با اجزا و مؤلفههای مجزا از خرده فرهنگهای ملل وجود داشته باشد- با مقید کردن فرهنگ به بازۀ زمانی تعارضی ندارد،ولی چون این فرهنگ در همۀ نقاط جهان وجود ارد،عبارت«زمین معین» دربارۀ آن صدق نمیکند.
دربارۀ این موضوع باید گفت همانگونه که در مطالب پیش گفته اشاره شد،اولا ما نمیگوییم که تمام اجزا باید محدود به یک زمین و زمان خاص باشند، بلکه منظور ما آن است که صورت سازوار شده و انسجام یافتۀ آن به زمان یا زمین معینی محدود میگردد؛البته شرط پایداری برای اجزای فرهنگ را نباید از یاد برد."