خلاصه ماشینی:
"آنچه میتوانیمدر این خصوص بگوییم،این استکه داستان نیازمند جزئینگری وجزئیپردازی است.
*آقای مهدی نجف زاده از مشهد در یادداشت کوتاهی که همراهداستانتان فرستاده بودید،نوشتهاید:«و قبلا به این نکته معترفم که اندکینثر داستان شعرگونه از کار در آمدهاست که البته تا حدی هم عمدیبوده است.
-پیرامون ادبیات انقلاباسلامی/اسحاق طغیانی:نگاهی است بر«ادبیات انقلاباسلامی».
-اندیشههای رمانی/ژوسیانساوینیو،ترجمۀ محمد اسدی:گفتوگویی است با میلانکوندرا نویسنده چک پیرامونسیر آثارش،درک رمان به عنوان«وحدتی تاریخی»وسرانجام«فرانسه ترسی»فرهنگی حاکم بر جهان.
-بنیادهای شخصیت درپاورقیهای ایران/کاوهگوهرین:مقالهای است پیرامونبعضی از عناصر ساختاری اینداستانها و یافتن منشاء وشخصیتهای این شاخه ازادبیات داستانی و جنبههایدرون ساختی آثارپاورقینویسان.
*زن روز 1446 -آواز علفزار(داستان)/دوریس لسینگ،ترجمۀ ماریا؟ضیایی اصل.
-هواپراز رهایی بود(داستان)/ع-چوبکسوی،ترجمه امین صدیقی *زن روز 1447 -آواز علفزار(داستان)/دوریس لسینگ،ترجمۀ ماریا،ضیایی اصل.
*زن روز 1448 -آواز علفزار(داستان)/دوریس لسینگ،ترجمۀ ماریاضیایی اصل.
-فضاسازی در رمان/میشلبوتور،ترجمۀ هاله مرزبان:مقالهای است پیرامون تصویر وفضاسازی در درمان.
-کشف دوباره زیبایی از میاننوشتهها/ترجمۀ وفا صابری:مروری است بر احوال و افکارو آثار نویسندۀ آلمانیپیتر هاندکه."