خلاصه ماشینی:
"مشکلات مالی که دامنگیر یکرشته از خطوط راهآهن است واز کمی درآمد و بدی سرویس درزحمت میباشد کلیه سیستم خطوطراهآهن نیز از این مشکلات رنجمیبرند و مسلما ترافیک در سایروسائل برنده کالا و مسافر از بینمیرود.
گذشته از این خدمت مهمی دیگرراهآهن هنوز در بعضی از مناطقرشد نیافته امریکا بعنوان یکی ازمنابع مهم است،در دهه اخیرنرخ کرایه کالا به سه برابر رشدجمعیت افزایش یافته است و ادامهرشد اکتصادی بر پایه قسمتی ازپیچیدگی بیشتر ترکیب اقتصادیقرار دارد،بطور وافری تقاضارا برای توسعه حملونقل بار درسالهای آینده توسعه میدهد.
امروز ما میبینیم که شاهراههایکشور تا نقطه اشباع خود پر هستندحتی مشاهده میشود که خطوطهواپیمائی حملونقل بار و مسافررا سهمیهبندی کردهاند و متوجهمیشویم که راههای آبی،امکاناتمحدودی برای توسعه آینده دارندشدت علاقه و نگرانی دربارهمسائل مبارزه با آلودگی پیرامونزیست جوانب ایمنی را نیزمشاهده میکنیم و میبینیم کهیکی از اشکال حملونقل یعنیراهآهن قادر است که در کششخود بدون تشدید این مشکلات بماکمک کند.
بالاخره مقررات و نظام وضعشده دولت است که سرانجامباید تصمیم بگیرد که در چهمناطقی حملونقل بیشتر بایدکار کنند و چه خدماتی میتواندانجام دهد و در مقابل این خدماتچه مبلغی دریافت کند.
طی 4 سال ضمن دهه 1960مصرفکنندگان مسئله سود راهآهن را در مورد تقلیل نرخهایکرایه غلات انکار میکردند و اینبود که راهآهن کشور از محلمنبع جدید کرایه منافع خود رااز دست داد در صورتیکه روشهای مقرراتی برای گرفتن تصمیمغیر قابل اجتنابی که تقلیل نرخهای کرایه غلات در واقع صحیحبوده است با کندی پیشرفته است.
چنانچه حملونقل یکی ازمنابع مهم برای بخش خصوصیو شرکتهای آن میباشد بمراتب هدفپرارجتری خواهد بود تا اینکه درگیر دیوان سالاری دولت باشد وبعنوان ملی شدن این صنعت درسلسله مراتب بوروکراسی دچارشود."