خلاصه ماشینی:
"منافعکمپانیها برای مصرف کنندگانبخوبی طی بحران کانال سوئز درسال 1956 او 7 روز جنگ 1967نمودار بود و مسئله حمل و نقل چنانبآسانی و موفقیت در هر دو مرحلهانجام شد که حتی خریداران نفتاز وجود چنین بحرانی اصلا آگاه&%12413BOBG124-G% اقدامات وسیع ضدتورم در ممالکبزرگ صنعتی امروزه تورم بصورت آفتی درآمده کهبیدریغ کلیه منافع حاصل از رشد اقتصادیرا میبلعد لذا تصمیم گرفته شد سیاستهایضد تورمیرا که توسط ممالک صنعتیاتخاذ شده مورد بررسی قرار دهیم.
نیکسون در برنامه3 و یک دوم خود ناموفق بود وفقط توانست قیمتها را بمدت 3 ماهثابت نگاهدارد و میتوان موفقیتبزرگ او را در این راه در اجرایبرنامه اول دانست که بآن وسیلهمدت دو ماه در تثبیت قیمتها کامیاببود و این درست برعکس برنامههای بعدی بخصوص برنامه 3 و یکدوم بوده که در واقع در این برنامهقیمتها بطور موقت ثابت ماندند ولیدر این زمان اغلب تولید کنندگانبعلت سنگینی هزینه تولید ؟ دربافزایش آن نبوده و در نتیجهایالات متحده با خطر جدی کمبودمواد غذائی روبرو شده بود کهاکنون در سرتاسر آمریکا نیز دامنزده است.
زیرا او اجازه ندارد طبقمقررات از قرار هر پوند 59 سنتبیشتر بمصرف کننده ارائه دهد ودر نتیجه ضرر خواهد کرد پسخرده فروشها برای انجام معاملاتخود بجای دیگری مثل کانادا کههنوز قانون تثبیت قیمتها در آنجاباجرا در نیامده است روی میآورندو این خود کمبود گوجهفرنگی رادر مکزیک ایجاد مینماید و همینطوروضع مشابه آن برای کارخانجاتجوجهکشی وجود دارد که تولید-کنندگان بعلت سنگینی هزینه تولیدقادر به پرورش آنها نبوده تا جائیکه امروز 40000 جوجه یکروزهرا تهیه میکند روز دیگر همه آنهارا در مقابل دروبین تلویزیون ملیاز بین میبرد."