خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) اقدامی شوقانگیز در پی ایجاد تفاهم فرهنگی بین کشورهای ایران و جمهوری خلق چین نمایشگاهی از نقاشیهای هنرمندان این کشور،روز 21 مهرماه با حضور سفیر و اعضای دیپلماتیک سفارت کشور چین در تهران و اعضای سفارتخانههای کشورهای خارجی در دو گالری 1 و 2 موزهء هنرهای معاصر گشایش یافت.
این هنرمندان در آثار خود از سویی تیغ طنز خود را به عنوان منشاء همهء کژیها متوجه نفس ضعیف انسانهایی میکنند که جز به خویش نمیاندیشند و هر چیز و هر کسی را به مثابه پلهای برای بالا رفتن خود میخواهند-فرا رفتن بیشکوهی که سرانجامش سقوطی تلخ است-و از سویی دیگر به دفاع از مظلومیت انسانهایی برمیخیزند که (به تصویر صفحه مراجعه شود) در این میان نقشی منفعل و مغلوب دارند.
اما هیچیک از دو روی این سکه که بیانگر تضاد در بافت و فرم طبیعت است از ساختاری پذیرفتنی و محکم برخوردار نیستند (به تصویر صفحه مراجعه شود) با تذکر این نکته که فضای مهآلود شمال عرصهء مناسبتری برای پنهان کردن ضعفهای تکنیکی هنرمند بوده است در حالی که در بازتاب طبیعت جنوب به لحاظ بیدریغی آفتاب و بالطبع روشن بودن فضایش که اجرای دقیقتری میطلبد کاستیهای کار تهرانی نمود بیشتری یافته است.
نکته قابل توجه دیگر در آثار تهرانی عدم وحدت در بین اجزاست،به گونهای که در عموم کارهایش این عدم انسجام به چشم میخورد،بخصوص در لحظاتی که انسان در پردههای او رخ مینماید این نماد به مثابه یک وصلهء ناهمرنگ برخی از جذابیتهای ابتدایی کار او را مخدوش میکند که بخشی از آن به دلیل نرسیدن هنرمند به تکنیک لحظهای کار آبرنگ است و علت عمدهتر مربوط به کم آوردنهای او در راه اجرای ایدهآلهاست."