چکیده:
مقاله حاضربه بررسی میزان رضایت کارکنان از عملکرد روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی در شهر مشهد وعوامل مؤثر برآن می پردازد. روش تحقیق پیمایشی و داده ها از طریق پرسش نامه استاندارد به دست آمد. جامعه آماری 955 نفر کارمند در ادارات شرکت گاز استان خراسان رضوی در مشهد و حجم نمونه 375 نفر از کارکنان بودکه به طریق نمونه گیری طبقه ای متناسب وتصاد فی انتخاب شدند. نتایج نشان می دهد: میزان رضایت کارکنان شرکت گاز استان خراسان رضوی از عملکرد روابط عمومی این شرکت پایین تر از حد متوسط است. میزان رضایت از عملکرد با متغیرهای تجربه سازمانی ، رضایت سیاسی ، احساس عدالت سازمانی و پاداش سازمانی رابطه معنادار مثبت وبا منزلت سازمانی رابطه معناداری ندارد . تحلیل های رگرسیون چند گانه و نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که احساس عدالت سازمانی و تجربه سازمانی مهم ترین و تعیین کننده ترین عوامل تاثیرگذارمستقیم و مثبت بر میزان رضایت از عملکرد روابط عمومی محسوب می شونددرحالی که سایر عوامل رضایت سیاسی، پاداش سازمانی و منزلت سازمانی تاثیر غیر مستقیم بر رضایت از عملکرددارند.
خلاصه ماشینی:
تحلیل هـای رگرسـیون چنـد گانـه و نتـایج حاصـل از تحلیل مسیر نشان داد که احساس عدالت سازمانی و تجربه سازمانی مهم ترین و تعیین کننده ترین عوامل تأثیرگذارمستقیم و مثبت بر میزان رضایت از عملکرد روابپ عمومی محـسوب مـی شـونددرحالی کـه سایر عوامل رضایت سیاسـی ، پـاداش سـازمانی و منزلـت سـازمانی تـأثیر غیـر مـستقیم بـر رضـایت از عملکرددارند.
جدول شماره ١ – شاخص ها، ابعاد ومعرف ها آلفای تعداد مفهوم معرفها بازهنمرات کرونباخ گویه ١ارایه خدمات،٢تسهیلاتاداری،٣نظراتکارکنان،٤مشکلات کارکنان،٥تشویق ،٦ ترفیع ، ٧مرخصی ،٨کلاسهایتخصصی ،٩ عدالت سازمانی برخوردیکسان،١٠نسبت فامیلی ،١١تساویتسهیلات،١٢ضابطه ٠,٨٢ ١٦ ١٦-٨٠ مداری،١٣خواسته هایزنان،١٤روابپ دوستانه ،١٥عدمتبعیض ،١٦ اطلاعرسانی مساوی، ١توجه به کمبودها،٢توجه به امورمردم،٣رسیدگی به مشکلات،٤ رضایت سیاسی رضایت ازجامعه ،٥تخصص مسئولان،٦مدیریت ،٧اقتدار،٨عملی ٠,٨٥ ١٠ ١٠-٥٠ کردنشعارها،٩ارتباطبامردم،١٠توجه به امورداخلی ١مشاوره،٢احترام،٣توجه ،٤ترفیع ،٥ارتقا،٦تشویق ،٧واحدنمونه منزلت سازمانی 18-9 9 0,62 کار،٨برخوردمحترمانه ، ٩تسهیلات ١تعدادپاداش 3-0 1 پاداشسازمانی ٢زمانپاداش 5-1 1 * ٣منبع پاداش 3-1 1 تجربه سازمانی سابقه کار 3-1 1 * آلفای تعداد مفهوم معرفها بازهنمرات کرونباخ گویه ١بعداطلاعرسانی (توزیع روزنامه - اطلاعرسانی -اعلامبرنامه -کارت دعوت-درجاخباردرسایت داخلی - بریدهجراید-اخبارداخلی - درجاخباردرسایت ملی -نصب اعلامیه )،٢بعدفرهنگی (مراسم ملی - مراسم مذهبی -کلاساخلاق-اجراینماز-تقدیرازدانش آموزان- تقدیرازدانشجویان-مسابقه قرآن-پوسترمذهبی -جملاتنغزدر رضایت ازعملکردروابپ رستوران-جملاتنغزدراداره ) ٣بعدنظرسنجی (نظاممشارکت - ٠,٩٥ ٣٩ ٣٩-١٩٥ عمومی همدردی-انجامنظرسنجی -نتایج نظرسنجی -کاربردنتایج -ایجاد ارتباط-دریافت مشکلات-)،٤بعدخدماتعمومی (ارایه بلیت -ارایه تخفیف -ثبت ناماردو-کارکناننمونه - تقدیرازبازنشسته ها-کارت تبریک-هدایایروابپ عمومی -هدایایواحدها-هدایایمسابقات- فیلم برداری- ارایه فیلم -کارتدعوتمراسم - فعالیت حسینیه گاز) *آلفا به دلیل کم بودن تعداد گویه ها قابل محاسبه نبود.