خلاصه ماشینی:
"در این فرایند ضمن آنکه عملکرد آخرین زنجیره است اطلاعات حاصل از نظام ارزشیابی عملکرد به عنوان بازخورد زنجیره تلقی میشود،یعنی از طریق ارزشیابی عملکرد،علاوهبر آنکه به اصلاح و بهسازی عملکرد کارکنان و افزایش کارآیی آنان اقدام میشود،کارآیی نظامهای جذب،استخدام،آموزش و سایر زیرمجموعههای سیستم پرسنلی نیز کنترل و اصلاح میشود.
سؤالات اصلی تحقیق عبارتاند از: 1-آیا اجرای برنامۀ عملکرد بر رفتارهای فردی کارکنان تأثیر داشته است؟ 2-آیا ارتباط بین نظام ارزشیابی و سایر نظامهای سازماندهی بهبود یافته است؟ 3-آیا اجرای نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان بهبود یافته است؟ جامعۀ تحقیق،کارکنان شرکت لوازم خانگی پارس به تعداد 723 نفر است و تحقیق به دو روش: (الف)بررسی اسناد و مدارک،و(ب)تحقیق میدانی از طریق پرسشنامه،انجام شده است.
براساس نتایج تحقیق،پیشنهاد شده است که از طریق اقدامات آموزشی،توسعۀ کاربرد نتایج ارزشیابی و نیز استفاده از روش باز در ارزشیابی کارکنان و آگاه کردن آنان از نتیجۀ ارزشیابی عملکرد خود،زمینۀ اجرای ارزشیابی مؤثر و افزایش کارآیی کارکنان در کلیۀ مؤسسات و شرکتهایی که از نظامهای ارزشیابی عملکرد نیروی انسانی بهره میگیرند،فراهم شود."